tisdag 16 april 2013

Busväder

I morse såg det ut så här över Hottentot Holland Mountains! 


Den stora frågan; regn eller sol idag? Förmodligen båda delarna tänkte jag. Så rätt jag hade! Det kom lite sol på förmiddagen men molnen drog ihop sig och vinden har vänt till nordvästlig. Blåser på rejält nu och är riktigt ruggigt. Kommer en skur lite då och då, fast då regnar det inte nedåt utan åt sidan istället.

Hörde på radion att Cape Town Disaster Management har förberett sig på storm. Det skall alltså tydligen blåsa upp ännu mer framåt kvällen och natten. Med mer regn! Höstväder med andra ord. Men det är inte så kallt ute om man tittar på termometern. +17-18C! Men vindarna är riktigt kyliga och inomhus är det kallt. Tände brasan redan vid 14-tiden och har varma kläder på mig. Yllestrumpor och fårskinnstofflor med gummisula. Det är golven som är kallast! Och så långbyxor, långärmad t-shirt, lång kofta och scarves. Men så blir man ju extra frusen när man sitter still också.

Annars har vi lite sjukstuga här. Eilika blev lite krasslig i lördagsnatt med hosta och snuva. Hon var hemma från skolan igår men tillbaka idag igen. Snoret rinner inte som ur en kran längre. Jag är tjock i halsen och lite snuvig och jag fick hämta Julius tidigare från skolan idag för att han inte mådde bra.  Som sagt var; HÖST!

Kollade just på väderprognosen på www.yr.no och 8-9 m/s var väl inte mycket till storm. Vi får väl se!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller vinterkalla golv i annars varma klimat!

    SvaraRadera
  2. Den bilden säger verkligen storm på ingång...!

    SvaraRadera