torsdag 25 april 2013

Duktiga Julius

I går var det dags för MADD Evening igen på Julius skola. Återkommande event för High School eleverna. MADD står för Music Art Drama Dance. Alltså ska dom som läser estetiska ämnen visa upp vad dom kan och vad dom lärt sig. Dom flesta är verkligen jätte duktiga! Ja, förutom bandet om jag får vara lite elak. Dom har 5 gitarrer (tror jag det är), en keyboard och en trummis. Till detta gitarrstarka band tillkommer även 2 små sångerskor som skall försöka göra sig hörda. Det låter mest falskt och ibland undrar jag om dom verkligen spelar på samma låt.

Julius tar både drama och så spelar han ju marimba så han var på scenen rätt mycket. Och så är han och styr upp lite här och där mest hela tiden verkar det som. Drama gruppen gjorde flera kortare små uppsättningar. Dom flesta väldigt roliga! Men allra bäst är marimba bandet! Fullt ös hela tiden och man verkligen ser hur roligt dom har. Dom är verkligen jätte duktiga. Julius hoppar runt och spelar allt förutom sopran, än så länge. Jag blir så glad när jag ser honom spela! Kul att han hittat ett instrument att spela, om än lite svårt att ta med sig ;)

Det blev i övrigt en rätt tuff dag för Julle-Bulle. Först skola och sen fotbollsträning i 1 timma och 45 minuter direkt efter skolan. Eilika och jag hämtade honom från träningen och körde honom till gymet där han kunde duscha. Sen möttes vi alla upp på Cape Town Fish Market i Steenberg Village för att äta middag. Harald kom från golfbanan. In med lite mat och sen tillbaka till skolan igen för MADD Evening.  Inte hemma igen förrän kvart i tio och då hade han engelska läxa att göra. Han var rätt trött kan jag säga!

Det är roligt med amerikanska och sydafrikanska skolor där eleverna verkligen får en chans att visa upp vad dom lärt sig! Och så fantastiskt engagerade lärare till det! Härligt, härligt! Gör det NÄSTAN värt alla pengar vi betalar in för Julius skolgång. Nej, det ÄR värt det!

1 kommentar:

  1. Jepp, håller verkligen med vad gäller det roliga på amerikanska skolor. Saknar det här på den brittiska skolan (som är toppen rent akademiskt).

    SvaraRadera