fredag 26 april 2013

Slut!

Jodå, både den stora fruktskålen och äppelskålen var HELT tom i morse! Så 3 dagar tog det innan all frukt var uppäten. Men nu har jag fyllt på igen!

Både i förrgår, igår och idag har det varit fantastiskt vackra dagar. Sol, varmt och INGEN vind! I går när jag hämtade Eilika i skolan så var det 33C där! Hösten tog ledigt och släppte fram sommaren ett tag till. Och så var det ju en fantastisk kväll igår. Vilken måne! Kunde ju inte låta bli att ta kort.




Bilderna tagna strax innan 18 i går.


Julius klättrade upp på pumphuset till poolen för att fota med sin i-Phone. Jag höll mig till fönstret.


Bra att ha en storebror som kan bära tillbaka lillasyster så att hon inte ramlar ner från muren.


Ca 1 timma senare hade den rosa oranga himmlen försvunnit. Eilika vill också fota med sin i-Pod. Bilden tagen utan blixt.


Denna med blixt. Månen ser nästan ut som solen!

I dag har vi ägnat oss åt logistik på hög nivå igen. Harald kör Julius till skolan och jag kör Eilika till skolan. Harald kommer hem och jobbar på kontoret, jag går på pilates och sedan registrerar och betalar jag momsen och kollar mailen på kontoret. Jag åker och handlar inför helgen och sedan äter Harald och jag sushi till lunch ute på altanen. Harald åker och tränar och sedan till golfbanan för att boka golftider. Jag kör till Fish Hoek för att handla det jag inte fick tag på i Longbeach och sedan hämtar jag Eilika från fritis. Kör Eilika till ridningen i Noordhoek och sedan vidare över bergen för att hämta Julius. Lastar in Julius och 3 kompisar i bilen samt ett gäng med väskor och en DJ utrustning. Tillbaka över bergen för att hämta Eilika. Något fullt i bilen så hon fick åka i Julius knä. Mysigt tyckte Eilika. Hem och lasta ur alla. Puh det gick ju som smort! 

Middag och rödvin. Skjutsat grabbarna till en fest i Noordhoek. Kul att det händer något på den här sidan bergen så att Julius kan "betala" tillbaka för alla dom gångerna han sovit hos framförallt Wakisa och Miguel. I natt sover dom här.

Annars har vi en fullspäckad helg framför oss men det berättar jag om senare.

1 kommentar: