måndag 8 april 2013

En gräsänkas vardag

Jag tänkte ni skulle få hänga med på vad jag roar mig med hela dagarna denna vecka. Lite dagbok typ. Here we go!

Vaknade motvilligt när klockan ringde tjugo över sex i morse. Sovit skitdåligt och becksvart ute! Hösten är här!

Väckte Lilla E och gjorde gröt till henne och så varsin shake till herrarna och mig själv. Packade 2 lunchväskor och assisterade dottern med påklädningen. Vinteruniform från och med i dag vilket i vanliga fall innebär besvärliga strumpbyxor men nu har dom lagt till att dom även kan ha långa, svarta knästrumpor. Strålande med alternativ som passar både varm höst och kall vinter. Vi hade gott om tid så idag blev det två inbakade flätor såhär på första dagen i skolan efter Påsklovet.

Skjutsade Eilika till skolan och sedan hem igen. Inväntade Eunice och sedan gav jag mig ut på en snabb promenad. Påsklov är INTE bra för figuren! Jag MÅSTE ta mig i kragen nu så idag startade "Pool 2013". Jag har ju tur som kan köra 2 gånger per år eftersom jag har dubbla poolsäsonger. I Sverige juni och juli och i Sydafrika december till mars. Smygstartar med kortare promenad på 20 minuter (tog pappas runda) och ska bygga på efterhand. Hann nästan in innan nästa skur. Skönt!

Dushade och sedan assisterade jag maken med packningen. Passade på att pimpa hans resväska lite. Om han skulle sakna sina barn rysligt så behöver han bara öppna locket på väskan.




Klockan 11 var det färdigpackat och jag skjutsade Harald till Cape Town International Airport för vidare avfärd mot Sverige och Polen. Han är borta tills nästa lördag :(.

Tillbaka över bergen med stopp i Longbeach Mall. Skulle betala kabeltv:n som inte hade gått i genom vid månadsskiftet. Alltså ingen sydafrikansk TV just nu. Men....det gick inte. Butiken är inte agent för Multichoice längre. Typiskt! Shoppa lite mat på Wollies och sen hem.

En shake och färsk ananas och mango till lunch. Kolla lite mail. Fyllde på kaffe i termosmuggen och sa hej då till Eunice (hon fick släppa ut sig själv när hon var klar) sen över berget, igen, för att hämta Julius från skolan. Vanlig hämttid då personalen hade möte och därmed var fotbollen inställd. Tillbaka över bergen och till Fish Hoek för att hämta Eilika. Hon var glad som en lärka! Börjat med netball idag och det var jätte roligt.

Ännu en balja kaffe och kolla mail. Dags att laga middag och märker att vi inte har tillräckligt med ägg till ugnspannkakan! Eller "oxpannkakan" som Eilika kallar det. Snabbt iväg till affären för att köpa ägg. Skjuts in i ugnen med pannkakan! Typiskt att det blir sen middag idag när stakars Julius är vrålhungrig. Microvågsugnarna funkade inte i skolan idag så han fick ingen lunch. Jaja, desto godare med pannkaka idag!

Pannkakan uppäten (förutom 2 bitar som Julius får med sig till skolan i morgon). Jag åt ingen pannkaka! Duktiga mig! Istället blev det 3 skivor rökt lax, ett kokt ägg och kokt spenat för min del. Mumsigt!

Nu ska Eilika snart i säng och jag ska titta på Rapport och försöka betala kabeltv:n med kort via nätet. Sen blir det tidig läggning och hopp om bättre sömn i natt.

Allt som allt har jag spenderat 3 timmar i bilen idag! Om ni undrar vad jag sysslar med om dagarna alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar