onsdag 10 april 2013

Ovanlig onsdag

Idag har det varit en ovanlig onsdag! Min pilates är nämligen inställd idag och nästa onsdag. Min instruktör Amanda har annat för sig. Stor saknad! Men på fredag kör jag igen!

Frös som en hund i går kväll så det blev till att stänga fönstret efter jag lagt mg. Och behålla ylle sockorna på. Fick till sist upp värmen och somnade gott. Vaknade till några gånger av vind och regn. Eilika gjorde detsamma så hon kom vid halv tre tiden. Vi somnade om och jag vaknade precis innan klockan skulle ringa.

Vinterfrukost till barnen idag! Havregrynsgröt, thé och tänt stearinljus. Astrid kom och Julius och hon körde över bergen till skolan. Eilika fick lektion i hur man sätter på sig strumpbyxor. Hon tyckte det var för kallt med knästrumpor. I väg till skolan och där lite tidigt som både i går och i förrgår. Eilika vill helst komma precis när klockan ringer och det är lineup. Nu fick jag stå med henne några minuter.

Hem och tog ut soptunnan och sedan iväg på min lilla promenix. Körde även idag pappas runda på snabba 20 minuter. Rundan innehåller en REJÄLT seg trappa så det känns i baken. Lite stretch och sedan dusch.

Kolla mail, kolla Facebook, läsa bloggar och så lite jobb däremellan. Fick trevligt Skype samtal från minstaste lillasyster Caroline. Händer inte varje dag att vi pratas vid! Kul! Lite mer jobb och så kom Tim (datakillen) för att hämta en laptop som behöver fixas till. Han fick även ta sig en titt på min dator som kärvar lite med ett mailkonto och att hitta routern. Gick väl sisådär. Han hann inte klart eftersom han hade ett annat möte inbokat.

Snabb lunch! Shake och frukt. Sen körde jag till Longbeach Mall för att handla lite. Skulle köpa ett penngrepp till Eilika, på beställning från fröken, men dom var slut.

Efter shopping körde jag till Eilkas skola för att titta på henne när hon tränar netball. Tyvärr fick hon bara spela lite kort men roligt att se ändå. Hon studsar runt på planen och har ingen aaaaaning om vad hon gör. Men kul har hon! Och hon har ju faktiskt bara tränat en gång förut.

Via Kwik Spar på vägen hem för att köpa tändved. Börjar bli dags att elda på kvällarna. Eftersom Eilika inte hann med lunchen på fritis så fick hon pannkakor när vi kom hem.

In med barn och iPad i bilen och över bergen för att hämta Julius som spelat fotboll med skollaget. Han kämpar som ett djur på träningen. Kul att se!

När vi kom hem var det full fart som gällde. Köttfärssås och spagetti på menyn enligt Julius önskemål. En god köttfärssås skulle det vara närmare bestämt. Hans kompis Mark och hans tjej skulle komma på middag. Lurarna vi hämtade i går funkade inte och Mark ar så snäll och kom och hämtade dom. Han ska byta dom åt Julius. Mark har Julius lärt känna via online spelet han brukar spendera sin tid med. Dom har blivit bra kompisar och träffas lite då och då. Mark är drygt 20 och bor med sin tjej i en stuga på sina föräldrars tomt. Trevlig kille och tjej!

Middagen fick godkännt! Jag håller mig ju i från kolhydrater och socker denna veckan och så kombinerar jag med Vikt Väktarna Online. Tänkte hjälpa kroppen lite. Jag ÄLSKAR pasta så det är ingen liten uppoffring jag gör. Tänkte testa i alla fall. Men bara 1-2 veckor. Sen håller jag mig till VV som funkar för mig. Men lite sockeravvänjning kan ju aldrig skada. Så det blev ingen spagetti för mig idag. Däremot tunt strimlad vitkål som jag fräste i smör och saltade. Riktigt gott som spagetti alternativ faktiskt.

Gästerna drog sig hemåt strax innan jag skulle lägga Eilika. Lite stök i köket och nu har jag slagit mig ner i min sköna fåtölj. Tänt premiär brasa för året i kväll också. Mysigt!

Tid i bilen blev idag 1 timma och 50 minuter!

1 kommentar:

  1. Vad olika barn kan vara - våra kids vill alltid komma tidigt till skolan, de vill inte komma precis i tid!
    Här är en till som i princip slutat med kolhydrater och socker, mår jättebra och nu slipper jag halsbränna, som jag nästan alltid hade på kvällarna förut. Yay! (fast jag fuskar en del på helgerna...)

    SvaraRadera