måndag 22 december 2014

Blogg o´clock!

För mig är det blogg o´clock på morgonkvisten innan alla har vaknat nu när det är lov! I dag hann jag dock inte färdigt innan det var dags för hundpromenad och när resten av huset vaknade. Så nu får det bli blogg o´clock på kvällen också!

I går åkte Harald, Uffe och dom stora tjejerna och tränade på morgonen. Anette, dom två små barnen, Idefix och jag åkte ner till stranden i stället.



Dramatisk himmel men vackert!
 



Så härligt man kan ha det en söndagsmorgon!

Strax efter 12 så träffades vi alla på Steenberg Vineyard för lite vinprovning. Lika trevligt som vanligt fast det blåste lite.
 

Anette!
 

Uffe med sina tjejer!

Efter Steenberg körde vi mot Cape Point Vineyards i Noordhoek. När vi kom dit så visade det sig att hela stället var abonnerat för ett bröllop. Men eftersom vi har varit med förr så körde vi till stället där vingården tidigare hade sina vinprovningar. Man kan ju alltid hoppas! Och vi hade tur! Där har dom nu egentligen enbart sin vinkällare men vi fick komma in och prova ett par viner. Yes! Cape Point har framförallt väldigt goda vita viner enligt oss.



Pampig entré!


Vissa i sällskapet var trötta och började bli hungriga.
 

En del var glada ändå!
 

Och andra var riktigt nöjda!



Återvinning av gamla vinflaskor!


Detta kallar jag rejäl dörr!

Klockan började närma sig sen eftermiddag och vi började bli hungriga. Så vi körde över vägen ner till The Red Herring!


I väntan på maten!
 

Axel var fortfarande trött. Tur att man har en storasyster att vila sig hos.
 

Tea!
 

Bra hade vi det.
 

Hela barnaskaran.
 

Väl hemma igen så var vissa lite tröttare än andra!
 


Vi kom ju på att det visst var fjärde advent så jag bjöd på lite adventsfika med vaniljglass, lingonsylt och pepparkaka! 


Vi åt ute på baksidan. Barnen fick sitta på filten på gräset.

Ja, julkänslan lyser fortfarande med sin frånvaro! Men i morgon är det dan före dan! Har jag hört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar