torsdag 25 december 2014

"Surfafton"

Vår nya tradition sedan vi flyttade hit är att surfa på julafton. Ja, inte jag alltså, men resten av familjen! Jag fotar! I år blev "surafton" en riktig succé! Vädret var kanon och som omväxling så blåste det inte halv storm. Det var perfekta vågor för att Eilika skulle premiärsurfa! Och gissa om denna lilla tjej fullkomligt ÄLSKADE det! Jodå det gjorde hon verkligen! Ja, alla var jätte nöjda.


Julle-Bulle och hans hund!
 

Idefix var i sitt rätta element! Han älskar stranden och havet!
 

Pojken, hunden och havet!
 

Anette var modigast av alla! Hon bara rusade i och slängde sig i det mindre varma havet!
 

Uffe var inte lika modig! 
 

Tyvärr hade jag inte med mig zoom objektivet men det blev rätt härliga bilder ändå. Eilika lyckas fånga sin första våg (med pappas hjälp). Lyckan var total!
 

Här surfas det! Även Idefix är en hejare på att fånga vågorna.
 

Julle och Idde!
 

Tea, Eilika och Harald!
 

Disa fångar en våg!
 

Kolla in vilken lycklig unge!
 
 

Axel njuter!
 

Tea!
 

Disa!
 

LYCKLIG Eilika!
 

Efter surfning var det springtävling! Först alla barnen! Julius vann!
 

Sen Harald och Eilika! Eilika is the winner!
 

Och så dom stora grabbarna! Julius vann men vem som kom två är oklart.
 

Och så slutligen mammor och små barn! Jag tror Anette slog mig. Men det var på håret!

Ja, tråkigare kan man ha det på en julaftonsförmiddag!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Underbar tradition tycker jag!
    Här har vi också fantastiskt beach-väder och det är bara att nypa sig i skinnet.

    God Jul och Kram på er!

    Anneli i San Diego

    SvaraRadera