tisdag 26 maj 2015

Dålig mor

Känner mig inte som världens bästa mamma precis! Förra tisdagen skickade jag Julius till skolan med 40C feber och igår skickade jag Eilika till skolan med en snuva som inte är av denna värld.

Julius var hemma resten av veckan och höll sig även hemma i helgen. Febern har förstås gått ner nu men han hostar fortfarande. 

Eilika var snuvig i söndags och igår så var det som att öppna en kran. Hon skulle ha behövt vara hemma men det var utflykt med skolan så hon fick gå ändå. Inte vilken utflykt som helst utan till Stellenbosch och Eagle Encounters på Spier och sedan till Cheetah Outreach i Somerset West. En utflykt som inte fick missas! Hon gjorde slut på ett antal näsdukspaket och var rätt blek när jag hämtade henne men hon hade fått se örnar, klappat och hållit i ugglor, sett gepardungar och vuxna geparder och klappat en livs levande gepard! Det kallar jag för skolutflykt!

Idag är hon hemma! Värsta rinnsnuvan har gett med sig men hon är täppt och hängig. 

Skolfotona på våra fina ungar har kommit! En liten Ronja Rövardotter och en snyggve!


 




2 kommentarer:

  1. Haha, blir lite full i skratt :-) Då är jag i fin fint sällskap alltså...En gång tvingade jag min dotter att följa med på en längdskidtur uppe i stugan fastän hon gnällde och gnällde. Bit ihop! sa jag och senare visade det sig att hon hade en bruten tå, som hon åkt typ 3 km på skidor med. Stackars unge och vilken mor! Förresten, Vilka super-truper ungar du har som bara lyder och går till skolan.

    Kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort samma sak... inte just nu men när nöden krävt det. Inte för att jag inte kunde ha barnen hemma, utan för att det var nåt i skolan de inte kunde missa. Känner med dig. Och barnen. Finingar, förresten!

    SvaraRadera