lördag 9 maj 2015

Har ni fest eller?

Jodå, både igår och idag har det varit lite fest. I går firade vi Eilikas bästis som fyllde 10 år i tisdags. Naturligtvis åkte Eilika och jag upp till Amy redan i tisdags och överraskade med paket. Amy hade funderat på morgonen om Eilika kom i håg att det var hennes födelsedag. Det är klart att hon kom i håg det! Fast dom inte går i samma skola. Amy saknade även sin bästis i skolan för det var hennes första födelsedag när inte Eilika följde med henne och lämnade cupcakes till deras tidigare lärare. 

I går åkte Eilika och jag direkt från skolan till Fish Hoek Primary för att hämta Amy från fritis. Eilika hann även hälsa på några av sina fd lärare och kompisar.


Bästisarna på väg mot bilen!

Väl hemma fick dom leka lite och sedan hade jag ordnat överraskningskalas. Jag hade bakat en prinsesstårta dagen till ära. Lock till tårtan hade jag fått levererat från Sverige för länge sedan och det låg och väntade i frysen.
 

För att vara första gången jag bakat prinsesstårta så var jag rätt nöjd. God var den också!
 

Är det kalas så ska det vara ballonger och är det prinsesskalas så ska det dukas fint!
 

Amy fick blunda tills hon kom till bordet!
 

 Om hon blev glad? Ja, jag tror nog det!


Smarrigt!
 

Idde gräddnos!
 

Hoppning with a view!

Amy stannade sedan på middag som Eilika bestämt menyn till. Hamburgare! Efter maten fick dom varsin godispåse som sig bör på kalas. Sen var det lek för hela slanten tills Amy blev hämtad vid 19.30. Kul med överraskningskalas!

I dag har vi ordnat grillparty för Julius och hans polare. Nja kanske inte party men grillat har vi gjort. 6 killar ramlade in genom grinden under eftermiddagen.
 

Kortspel och dricka!


The braaimaster in action!
 


Grabbarna hugger in!

Harald, Eilika och jag tog mat först för att vara säkra på att vi skulle få något. Vi åt inne i lugn och ro medans grabbarna satt ute och åt. Från att ha varit en ganska hög ljudnivå (det blir det med 7st  17-19 -åriga grabbar) så tystande det helt plötsligt. Dom åt!


Ett härligt gäng! En salig blandning av nationaliteter; Angola, USA, Libanon, Argentina, Brasilien och Sverige.

Detta kan vara sista gången vi får se hela gänget här hemma hos oss. Om bara 5 veckor så är det graduation och sedan sprid dom för vinden runt om i världen! Slutet och början närmar sig med stormsteg för dessa ungdomar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar