onsdag 17 mars 2010

Dålig dag

I dag har det bara varit mest jobbigt faktiskt!

Började med att jag sov dåligt (igen!) pga vinden. Det blåser fortfarande hård kuling. Segelklubbens onsdagssegling verkade blivit inställd. Det viner i fönster och runt husknuten och så ligger jag och oroar mig för att jag glömt ta in något eller att något skall flyga iväg så larmet går. Vi larmar ute och i souterängdelen varje natt.

Sedan vaknade Eilika på helt fel sida. Detta trots att hon för andra natten i rad sovit i sin säng hela natten! Detta mindre trevliga humör har hållit i sig i princip hela dagen. Blev något bättre efter korvstroganoff och ris till middag. annars så körde jag fel håll till dagis enl. henne tex. Och så skulle hon titta på Pippi till frukost vilket vi absolut inte har tid med. Samma "fantastiska" humör när jag hämtade henn från dagis!

Och så huset fullt med hanverkare som vanligt. Balkongkillarna har dock gjort färdigt idag. Det var positivt!

Elkillarna däremot var lika långsamma som vanligt och kom sent. Trots att jag mailat och bett att dom skulle komma tidigt så att dom skulle hinna klart idag. Men.... Dom ville komma i morgon för att göra färdigt men jag sa till dom att komma på fredag istället. I morgon har jag "ledig" dag och skall fixa inför mammas och pappas ankomst. Lite shopping och så.

Ny trädgårdsservice kom idag oxå. Dom däremot gjorde ett jätte bra jobb. Inte som dom andra slarvpellarna! Dessa behåller vi. Klippa gräs, rensa mellan plattor, trimma kanter och hålla efter ogräs varannan vecka för R200/gång. Bra!

Och så var ju Eunice här. Men hon sköter sig mest själv. Hon är snarare till hjälp när alla hantverkare är i huset. Hon är bäst!

Mitt i allt detta fösöker jag få upp en gardinstång i gästrummet samt överhuvud taget få ordning på "gästvåningen".

Det är inte slut ännu! Får ett mail från Julius engelska lärare att han har kvarsittning i morgon. Han har tydligen inte lämnat in sin läxa 6 ggr under denna terminen! Dom första 3 var i januari så då är han LITE ursäktad, då han kanske inte riktigt hängde med. Men den senaste var till idag! J--la unge!!!

Men, men! Nya friska tag! Om två dagar kommer mamma och pappa! Och gardinerna är fållade och uppsatta! Välkomna!

1 kommentar:

  1. Känner precis igen humörsvängningarna. Elle, vår dotter är precis likadan, då var det spöket Laban till frukost. Det brukar sluta med att hela familjen blir på dåligt humör. Och eftersom jag är högstadielärare har jag fått min beskärda del av sura tonårstjejer, det verkar tyvärr inte bli bättre med tiden! Det är bara att vara tålmodig. :)
    vänligen/ Jennie Wincent

    SvaraRadera