torsdag 18 mars 2010

Höst

Ja, nu börjar det nog likna lite Sydafrika höst. Börjar bli kyligt inne på kvällarna och nätterna. Och så är det "bara" +20C på morgonen när jag kör Eilika till dagis. Fick sätta på Eilika morgonrock och tofflor idag när vi skulle äta frukost. Själv går jag omkring i mina fårskinnstofflor mest hela tiden. Man blir så förvånad sen när man kommer ut och det är nästan +25C mitt på dagen. Men så är det med ett helt oisolerat hus utan någon som helst uppvärmning. Får nog se över den biten. Planer för värmepump/AC i nya kontoret finns. Men vi behöver nog en till två
stycken till i resten av huset.

Gårdagen fortatte på sitt miserabla vis även på kvällen. Strax efter 22 vaknade Eiilika och var kissnödig. Upp och kissa men hon var jätte ledsen! Det sved när hon kissade. På med Silon salva och tillbaka i sängen. Men hon somnade inte utan låg och grät för hon hade så ont. Flyttade över henne till min säng, en Alvedon och hoppas på det bästa. Näpp, fortfarande jätte ont och så efter en stund behövde hon kissa igen. Krokodiltårar! Urinvägsinfektion!? En Alvedon till och efter en stund så somnade hon äntligen. Då var klockan över midnatt och jag var helt slut.

Men sedan sov hon hela natten och i morse vaknade Lilla E på strålande humör. Gick och kissade och informerade mamma om att det gjorde inte ont längre -"Bassiluskan har nog åkt!".
Hmmm. Om man har blåskatarr så gör det väl ont hela tiden när man kissar?

Hon är i alla fall på dagis (med nysmörjat stjärt) och är nöjd och glad! I dag skulle dom ju nämligen till poolen igen. Hon missade ju förra veckan när hon hade feber. Hade ju just varit snyggt om jag skulle behövt hålla henne hemma även denna torsdag. Sedan har dom äver Bakers Day idag. Alla föräldrar bidrar med 20 kakor, bullar, popcornspåsar eller liknande. Barnen får med sig R5 var och sedan får dom leka äaffär och köpa godsaker för sina slantar. Pengarna dom får in används till att köpa skolmaterial. Mycket sånt här. Fundraising! Lite ovant för oss svenskar som får allt "gratis" på dagis och i skolan.

Så jag lär ha en trött liten tjej här hemma i eftermiddag. Men hon får sova en stund i bilen när vi hämtar Julius kl 16. Sedan ska vi till Constantia Village och äta middag ute och kanske shoppa lite för att sedan droppa Julius på simträningen kl 18.

Näpp, nu ska jag dricka up mitt kaffe och ge mig ut på min stora runda av ärenden!

I morgon kommer dom!!!!

1 kommentar:

  1. Fullt upp hör jag... Men å, vad kul med Sverige-besök imorrn!! =)
    Vi har fortfarande högsommar i Durban, jätteskönt! Hoppas ni får bra väder medans dina föräldrar är där. =)

    SvaraRadera