onsdag 10 mars 2010

Regn

Ja, idag har det faktiskt regnat! Och det har t.o.m blivit lite vatten i regnmätaren. Närmare bestämt knappt 4 mm. Men det är ju inte kallt precis. Vi har haft ca +22C. Rätt skönt med lite sol-paus. Förutom att jag hade stora tvättdagen idag. Men Eunice for ut och halade in all tvätt i eftermiddags och så fick vi hänga på lite stolar och sänggavlar. Det mesta är nog torrt nu.

I morse blev det lite tokigt för helt plötsligt startade inte Haralds bil! Han kom in och tog mina bilnycklar och så fick Eilika snällt vänta tills han skjutsat Julius till skolan. När han kom tillbaka var Eilika redo att åka och då fick pappa köra henne till dagis för ovanlighetens skull. Men det gick inte så bra! Harald lämnade en MYCKET ledsen liten tjej på dagis. Men efter ca ½ timma ringde dom från dagis och sa att allt hade gått bra. Dt var ju skönt att få veta!

Strax efter lunch kom en bärgare och hämtade bilen. En "charmig" kille (not!) som körde bärgningsbilen! Vägde typ 200 pannor, iklädd skitig skjorta, shorts och så var han barfota! Det händer inte i Sverige!

Verkstan har rapporterat att det är antingen något fel med nycklen eller med tändningslåset. Dom skulle göra lite flera tester. tycligen var bromsarna helt slut oxå. Det fick vi ingen information om när vi köpte bilen minsann! Ja,ja! Så är det när man köper en begagnad bil.

Lite ställda blir vi dock med endast en bil. Harald eller jag får köra Julius till skolan i morgon och sedan skynda sig tillbaka för att skjutsa Eilika. Det går ju!

Kontoret fortskrider! Idag har dörren från Julius rum murats igen. Nästan helt! Och väggarna är nästan färdig slammade. Det blir bra! Tyvärr kunde inte tanten som ska polera och fixa skifferplattorna på golvet komma förrän den 24/3 men nu efter lite tjat så skulle hon kunna klämma in oss på tisdag nästa vecka. Vi vill ju få klart NU!

Men Harald åker hem till Sverige på söndag och innan dess är det ju inte klart ändå.Och jag fixar nog inte att få upp två stora tunga skrivbord själv. Bara att bära dom från garaget till kontoret. Men....pappa kommer ju på fredag nästa vecka och han har ju monterat ner dom en gång redan. Det blir bra! Eller hur pappa?! Blink, blink!

1 kommentar:

  1. Hej Gabbe! Ja klart jag läser din blogg :) fast jag är dålig på att kommentera!
    Det är International Relations jag pluggar, tar min kandidatexamen (förhoppningsvis) till våren.

    Det är så kul att läsa om din vardag och hur saker går framåt, fixandet med huset osv. Tur de upptäckte det där med bromsarna på bilen, men också: vad läskigt! Hoppas ni har det bra allihop, hälsa familjen.
    Kram från Island

    SvaraRadera