fredag 19 mars 2010

Typsikt

Varför är det så att allt skit händer när Harald är bortrest? Är det inte Julius som ramlar av tak eller slår i knät och måste sys så är det Eilika som åker på blåskatarr!

Verkar som om det är blåskatarr lilla E åkt på i alla fall. Många tårar och en liten tjej som inte vile kissa nu på eftermiddage. Fick som tur var tag på läkare och vi ska dit och lämna urinprov i morgon. Hann även till apoteket innan dom stängde för att köpa någon typ av citron soda som doktorn rekomenderade att hon skulle dricka. Och med MYCKET trixande lyckades jag få henne att kissa. Tips! Låt vederbörande sitta bak-och-fram på toan (rekommenderat för då töms blåsan lättare)och så häll ljummet vatten med en liten vattenkanna eller likn. i ljumsken. Funkade! Det är ju jätte spännande att sitta på toan på fel håll! Så nu är allt bättre!

Hoppas nu bara att hon inte vaknar när jag är på flygplatsen och hämtar mamma och pappa! Vore ju inte bra. Barnvakten pratar ingen svenska och Eilikas engelska består fortfarande av ett låtsas språk. Kanske ska jag ta upp henne och sätta henne på toan innan jag kör?! Jag kör ju inte härifrån förrän vid tio. Bara att hålla tummarna!

Men gissa vad! Vårt kontor är klart! Ja, inte möblerat men helt inflyttningsklart! Nu återstår bara en ny heltäckningsmatta i Julius rum som kommer på onsdag. SEN ska det vara klart! Ett tag i alla fall ;)

Nej, nu ska jag gå ett varv och kolla att allt ser bra ut innan mina VIP gäster kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar