måndag 8 mars 2010

VARMT

Idag har det varit riktigt varmt! Vi har haft +35C och nästan ingen vind alls. På andra sidan bergen, i dalen, var det +42,5C när jag hämtade Julius i skolan!

Julius hade haft det lite kämpigt i skolan med värmen. Dom hade idrott med fotboll! Men som tur var avslutades lektionen i poolen!

Eilika hade naturligtvis också haft det varmt. Dom hade fått vattenmelon till mellanmålet på förmiddagen.

Harald och jag hade några svenskar här på fika på eftermiddagen och vi satt ute på baksidan. Tänkte att det kanske skulle fläkta lite där. Men det fullkomligt rann om mig bara av att sitta och prata och dricka kaffe!

När jag hade hämtat Julius så badade barnen och jag i poolen. Härligt med ett dopp innan middagen! Snacka om lyx!

1 kommentar:

  1. Hej Gabriella

    Vi åker varje år ca.3-4 veckor till Kapstaden. Nu planerar jag för att vi skall "provbo" ca. 6 månader. Vår son är 13(14 i april) och dottern 7 år.
    Vilken klass skulle de i såfall gå i, vad kallas de?
    Skulle det fungera att komma ner i augusti och åka hem i december? Är terminerna lika som i Sverige?

    MVH
    Carina

    SvaraRadera