torsdag 11 mars 2010

En dag på jobbet

Ja, så här hade jag det på "jobbet" idag!




Jag sitter ju som sagt var, för tillfället, vid matsalsbordet och jobbar. Mosquito hjälper gärna till. Han vill helst ligga på tangentbordet eller mitt på just den verifikationen jag jobbar med. Väldigt smidigt!

Idag var Eilika hemma och sjuk. Första gången sedan vi flyttade hit! Hon kom inatt och var rejält varm och ville ha vatten. Det betyder feber! I morse vaknade hon med +38C som sedan gick upp till +40C efter på eftermiddagen. Hon ligger alltså och sover på golvet bakom mig när jag jobbar! Så typiskt att hon skulle bli sjuk just idag när dom skulle till Naval pool och bada med dagis. Hon grät krokodiltårar och försökte med alla möjliga knep att få gå till dagis. Hon log sitt allra finaste -"Titta mamma, jag är glad och frisk", hon föreslog att hon skulle bada i poolen för då skulle hon inte vara varm eller -"Kanske en isbit på pannan?!". Näpp, hon fick stanna hemma och tur var väl det. Jag tröstade henne genom att vi ringde till mormor och morfar, och då blev hon glad igen. Hon fick en Alvedon på eftermiddagen så att hon kvickande till till middagen. Får se hur hon mår i morgon. Hon brukar få febertoppar på en dag och så är det borta. Inget annat "fel" på henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar