torsdag 22 november 2012

Jätte dumt

...är det att få myggbett, eller vad det nu är, i ögonbrynet! Ser ut som jag är mindre nykter och så svider det och kliar. Inte alls skönt faktiskt! Undrar om farfars huskur Salubrin funkar?! Fast jag kanske ska vara lite försiktigt. Salubrin I ögat är nog värre än ett myggbett i ögonbrynet.




Alltså kolla in mitt vänstra öga (högra i bild förstås)!


Ett stycke hängande ögonlock!


Och så ett par bilder på Eilika som försöker göra sin matteläxa. Jag satte hennes lilla bord och stol precis bredvid mig vid spisen igår när jag skulle laga mat. Lättare att assistera då. Mamman slipper springa mellan köksbordet och kastrullerna. Tydligen tyckte Mosquito det var en förträfflig plats. Han placerade sig nämligen mitt PÅ Eilikas mattebok. Hur lätt är det då att göra läxan?! Med en kattrumpa i boken!


-"Men halllåååå!"


 Mosquito verkar inte bry sig nämnvärt.

Han flyttade på sig till slut och Eilika kunde göra klart sin läxa.

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Denhär kommentaren har egentligen inget och göra med er söta katt och bedärande dotter, ville bara säga att jag följt med din blogg en tid eftersom vi ska flytta till Paarl om 1 vecka med våra 5-åriga tvillingar och vår hund. Din blogg har varit hjälpsam på alla sätt, från att följa med hur er dotter har anpassat sig till bra tips på saker att göra i CPT!
    Larissa

    SvaraRadera
  2. Larissa,

    Tack för kommentaren! Det är alltid kul att höra att man kunnat bidra med något.

    Välkommen till Sydafrika! Om du är på Facebook så gå gärna med i Svenska Vänskapsföreningens grupp. Där får du MASSOR med tips och hjälp. Bifogar länken. Sen kan du även maila dina kontaktuppgifter, gärna namn och födelseår på dina barn och om ni bor permanent i Sydafrika eller tillfälligt till mig. Jag sköter nämligen Svenska Vänskapsföreningens medlemslista och kan då lägga in dig och din familj där. Då får du inbjudningar och övrig info via mail från oss. Min mail adress är gabriella(at)solastrading.co.za.

    Sedan bor det en svenska med två killar i Stellenbosch och en svensk familj med två barn i Somerset West som då inte är allt för långt bort från dig i Paarl. Ja, förutom en hel drös med svenskar i hela Kapstadsområdet förstås.

    Lycka till och här är länken till FB sidan. Hör gärna av dig igen!

    Gabriella

    http://www.facebook.com/groups/214742441915047/

    SvaraRadera
  3. Om man tänker på konsekvenserna med salubrin i ögat, tror jag att det kan vara att föredra att ha ett svullet och kliande ögonbryn!

    SvaraRadera