onsdag 21 november 2012

Lilla E

Jag har kallat Eilika för Lilla E sedan hon var nyfödd i princip. Jag brukar säga att det är hennes artistnamn. Det har tydligen fastnat!

I går när Lilla E kom hem från skolan och efter att hon så duktigt gjort sin matteläxa så klädde hon om till danskläder och jag fick knorpa upp håret i en knut. Sen försvann hon in på sitt rum. Det skulle fixas och tränas för en dansuppvisning! Eller tävling tror jag att det var faktiskt. Nu hann tyvärr inte Julius och jag se denna uppvisningen för vi var tvungna att sticka direkt efter maten. Julius skulle vara i skolan igen kl 18.00 för han skulle ha sin Theatre Arts uppvisning.

Men Harald hade fått se Lilla E dansa och hon vann första pris som bars fram på en vacker kudde. Själva priset var visst en glittrig ballerina som hon fick av mormor och morfar i julklapp förra året. Hon hade varit flera olika roller men just HON hade varit helt klart bäst. Dom andra dansade väldigt illa berättade Harald. Som tur är så går tävlingen i repris i kväll! 

Harald däremot fick inte se Julius uppträda. Det går inte i repris. Han var som vanligt i sitt esse och fick rejäla applåder. Kanske gjorde han rektorn lite sur igen för han visade magen (till alla tjejers förtjusning). Ajabaja! Jodå, Robin var där och tittade också.



Nu på förmiddagen såg jag denna fina skylt på Eilikas dörr. Missade den igår kväll. Det står:
"Lilila E är optagen". Jojo minsann!

En bild från i förrgår kväll ska ni få också. Det var alldeles stilla på havet och varmt och skönt. Händer inte så ofta. Jo det varma och sköna men inte vindstilla.



Tre ungdomar tog chansen och rundade vraket av Stuart Clan på paddleboard. Såg rätt härligt ut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar