fredag 2 november 2012

Pussel

Dom här tre senaste veckorna har varit som ett stort pussel. Det är inte helt lätt att lägga det alla gånger. Att lyckas få en snart 7-åring och en 16-åring nöjda och glada och på rätt ställe i rätt tid är lite små bökigt faktiskt. Men jag tror att jag lyckats hyfsat bra. Julius har fått ta ett steg tillbaka någon gång men han överlever. Och Eilika har fått spendera någon extra timma i bilen men det klarar hon.

I onsdags till exempel skulle Julius bli hämtad klockan 16 i skolan av Bron. Han hade simning med skolan direkt  när skolan slutade. Men när Julius kommer till skolan så blir han påmind om att det är Halloween kväll för High School kl 18-20.30. Jag får ett sms strax innan 8 på morgonen. OK, hur ska vi nu få i hop detta? Han måste alltså tillbaka till skolan bara 1 timma efter han kommit hem och sedan bli hämtad igen 20.30. Inte kul att behöva sätta en trött Eilika i bilen klockan 17.30 för att köra över berget och kl 20.30 kan jag absolut inte åka i väg. Då sover Eilika. Det löste sig så att Julius bestämde sig för att stanna kvar i skolan med ett par kompisar tills Halloween firandet började. Han hade förvisso nga extra kläder eller någon mat med sig men, men. Sen bokade vi in Astrid som kunde hämta honom 20.30. Han var rätt hungrig när han kom hem strax innan klockan 21 kan jag säga. Han hade bara ätit kakor och snacks. Men jag hade pasta med köttfärssås klart när han kom.

I dag ska han spela basket efter skolan till 16.30. Bron hämtar. Men sen vill han gå på bio i Cavendish senare i kväll. Och vare sig Astrid eller Bron kan köra. Vi får se hur vi löser det. Jag vill ju naturligtvis att han ska kunna gå på bio en fredag kväll.

Eftermiddagen ska blir så spännande för Eilika idag. Jag ska ta med henne och bästisen Amy till Astrid för att rida! Astrid har hästar och bland annat en liten ponny.

Nej, nu måste jag rusa! Pilates kallar! Och just det, vilket väder vi har idag! Strålande solsken och vinden har mojnat. SOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar