lördag 10 november 2012

Taxi Mom

Idag har här bakats bullar! På beställning av Eilika, men hon försvann in till grannen när bullarna låg på sin andra jäsning. Det blev i alla fall 24 kanelbullar och 24 kardemummabullar. När bullarna var klara hämtade jag hem Eilika för att få i henne lite korv med bröd. Ja, Sally fick naturligtvis nybakade bullar. Eilika gick tillbaka in till Sally efter korven. Hon ville fika och äta bullar med henne. Jag plockade undan efter baket.

Senare på eftermiddagen hämtade jag hem Eilika igen och vi gick ner till poolen och solade och badade. Fantastiskt fint väder. Dock blåste det rejält men vår pool ligger nedsänkt och i lä. Och solen både värmer och tar rejält. Det var +30C i poolen och efter en knapp timma solande och badande så var både Eilika och jag lite röda om nosen. Ja, även jag badade! Min gräns går ju vid +27C så det var RIKTIGT skönt idag! I morgon blir det inget bullbak utan bara sol och bad. Och vattenmelon har jag lovat Eilika.

Sen åt Eilka och jag middag på picknick filten i trädgården. Ja, det blir så mycket roligare så. Tycker Eilika i alla fall. Efter middagen var det dags för Taxi Mom att rycka ut. Gossen skulle hämtas hos flickvännen klockan 19.00. Då hade han varit hemifrån i nästan 36 timmar. Eftersom vi gav oss iväg 1 timma innan solnedgången så tog jag med mig kameran. Alltid redo! Och titta vilka bilder jag fick på vägen till Robin och hem igen.



På väg ner för berget mot Constantia så "kokar" berget över. Molnen verkligen rinner ner för berget. Sett detta många gånger men har ju aldrig kameran med mig. Men idag så!


Och på vägen hem och på väg ner från berget mot Sun Valley så fick vi se den fantastiska solnedgången. Kunde stanna längs vägen och få det förevigat. 
Ja, ibland är det inte helt fel att vara Taxi Mom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar