onsdag 2 januari 2013

Början kunde varit bättre

Ja, jag hade ju kunnat önskat mig en något bättre start på 2013. Nu är det nämligen MIN tur att vara sjuk. Eller sjuk och sjuk, någon typ av flunsa. Inte så bra på att vara sjuk. Har sällan tid med det. Började känna i halsen i går morse och försökte sedan häva det hela med massor av starkt ingefärsvatten med citron. Men som jag misstänkte; funkade inte! Jodå det lindrade väl något lite i halsen det gjorde det. Jag är ju inte mycket för huskurer. Framåt eftermiddagen började jag frysa och få ont i kroppen. Men med ett par värktabletter så tog jag två turer över bergen för att skjutsa och hämta Julius och hjälpa till med middagen. Men Harald och gäster gjorde det mesta när det gällde middagen. Tittade på Året med Kungafamiljen på SVT World men sedan var det läggdags. Sovit gott men har fortfarande kill i halsen, ont i kroppen och nu har jag blivit täppt också. Men skam den som ger sig. Med dunderpiller (Sinutab med kodein) så ska jag klara även denna dag. Ja, ja jag SKA vila lite också! LOVAR!

Familjen Anderberg har åkt ut till Cape Point idag så då är det lite lugnare hemma. Julius feber har ÄNTLIGEN lagt sig och han ska hänga med några polare i eftermiddag. Eilika har inte heller feber idag och näsan rinner inte som en öppen kran. Lite hosta och tjock i skallen i största allmänhet men helt klart på bättringsvägen. Harald har klarat sig än så länge, peppar, peppar! Han ska spela golf i eftermiddag som han brukar på onsdagar. 

Men Eilika avslutade 2012 grandiost! Hon tappade ännu en tand kvällen innan Nyårsafton. Så om hon lutar på huvudet så har hon nu en *trumvirvel* C-glugg! Gluggen ser ut som ett C. Men en tand är redan på vägg att fylla igen delar av gluggen. I den högra nedre gluggen tittar det upp en taggig, vit tand.


Glugglisa med febrig blick!

1 kommentar: