måndag 28 januari 2013

Kleinmond

Igår var det utflyktsdags! Målet var Kleinmond som ligger på andra sidan Cape Hangklip. Alltså på andra sidan bergen vi ser tvärs över False Bay. Harald var här och åt lunch på en mysig restaurang med golfgänget och ville gärna visa oss. 

Vi körde hemifrån klockan 10. Lämnade av Julius hos en kompis i Bergvliet. Han skulle på Swedish House Maffia konserten senare på eftermiddagen. Sen fortsatte vi N2:an mot Somerset West. Fortsatte sedan längs kusten mot Cape Hangklip. Genom Strand, Gordons Bay, Rooi-Els, Pringle Bay och Bettys Bay. Otroligt vackert att köra längs med kusten. Vi kunde se Tafelberget, Cape Point och Simonstown långt borta på andra sidan False Bay. Träffade även på några babianer som vi höll på att köra över.


Kort stopp för fotografering.


Vägen som slingrar sig längs berget.


Den Lille Havfrue verkar ha flyttat.




Parkerat bilen och går mot restaurangen som ligger PÅ stranden.



Turisterna!


Restaurang Sandown Blues.


Utsikten från där vi satt.


 Dom ser ut att ha det rätt bra tycker jag!

Efter en god lunch gick vi ner på stranden. Pappa och mamma gick en liten sväng men drog sig sedan mot skuggan. Solen är väldigt stark för vinterbleka svenskar. Jag satte mig på stranden och Harald och Eilika lekte i vågorna en stund. Stora vågor och starka strömmar. Det gäller att vara försiktig.


Captain Sven på beach walk!



Harald fick hålla i Eilika så att hon inte drogs ner av vågorna.


Och sen springa upp på stranden.


-"Sååååå kul mamma!"



  Restaurangen sedd från stranden.


Eilika avslutade med ett dopp i den varma lagunen som låg precis vid stranden. Varmt men lite brunt vatten. Och fullt med små svarta barn som lekte i vattnet.

Vi körde hemåt "bakvägen", genom bergen och Sir Lowry´s pass, ner till Somerset West och sedan längs kustvägen. Ett stopp på Pick-n-Pay i Fish Hoek för att handla lite mat och sen hem. 


Mosquto tyckte vi hade varit borta alldeles för länge så han satte sig PÅ min laptop när jag skulle kolla vad som hänt i resten av världen under dagen.

Naturligtvis middag ute. Strax innan 22 gav jag mig iväg för att hämta Julius från SHM konserten. Tog ca 50 minuter att köra dit men sedan tog det nästan lika lång tid att ta sig in till själva området. Jag kom aldrig fram hela vägen för det var sådan kö av bilar, utan Julius och 2 kompisar gick ca 2 km för att möta mig. Sen vände jag och vi kunde köra hemåt. MYCKET nöjd son! Var visst en toppen konsert. Vi var hemma strax efter 00.30. Lite trötta idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar