söndag 6 januari 2013

Trettondagen

I dag har vi firat Trettondagen med att dricka vin och äta god mat! Och jag har monterat ner julgranen och plockat undan julsakerna. Ja, dom ligger fortfarande på matsalsbordet än så länge men dom är i alla fall undanplockade. Om jag är frisk? Nej! Men jag ville också dricka vin och äta god mat så jag har drogat mig. 

Vi har provat vin och ätit på Spice Route i Paarl. Goda viner och god mat. Lagom varmt och en skön vind. Ja, det blåste lite väl mycket när vi skulle äta så vi fick flytta in. Men det gjorde inget för vi fick ett fint fönsterbord och kunde fortsätta att njuta av utsikten.


Eilika och Gabriel på vinprovning.


Otrolig utsikt.


Danne och Aliki.


Jojomensan vi lyckades få med oss Lilleman också. 


Eilika och utsikten



Vi har det så jobbigt!



Restaurangen på Spice Route,

Efter den goda lunchen körde vi till Stellenbosch och Tokara. Men tyvärr hade dom precis stängt vinprovningen. Snopet! Vi körde upp till deras deli istället och kollade in diverse godsaker. Barnen passade på att leka lite i den fina lekparken.








Lekplats with a view!



Några fina ord i några trädstammar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar