måndag 7 januari 2013

Vad är väl en bal på slottet?

Den kan ju vara...helt underbar! Men idag blir det ingen bal på slottet för mig. Vaknat flera gånger i natt med SKIT ont i bihålorna, övre käken och huvudet. Så i stället för bal blev det läkarbesök. Ringde kl 8.20, strax efter dom öppnar, och fick en tid kl 9.15! Första måndagen efter alla helger. Amazing!

Och jodå, bilhåleinflammationen Orvar på vänster sida och på väg att sprida sig till höger sida. Och på det skyhög puls! Så jag åkte därifrån med recept på antibiotika, Nasonex (kortisonspray),  avsvällande piller OCH  stränga order att VILA! Vidare till apoteket och sedan handla några förnödenheter. Allt som allt på drygt en timma!

Så nu ligger jag här i sängen och tycker mest synd om mig själv. Resten av gänget ska åka till Hout Bay och äta Fishermans Basket på Wharfside Grill, bada och promenera längs den låååånga stranden. Jag vill också!! :( Men har jag tur så tar dom med sig lite goda skaldjur till mig. 

Så jag stannar hemma och lyssnar på Eunice som dammsugar för glatta livet idag. Jag har köpt ny dammsugare nämligen och den verkar vara väldigt rolig!


Ok, ok! Jag kunde haft det värre. Detta är nämligen min utsikt från sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar