tisdag 8 januari 2013

Det funkar

Tack och lov för antibiotika (har gått över till att kalla penicillin så eftersom det är lättare att stava)! Det funkar! Jag mår bättre idag. Nej naturligtvis inte helt bra. Är duktig och ligger och vilar. Men det har lättat i bihålorna och jag har inte samma värk längre. Men jag sov och vilade mycket igår och var väl inte universums piggaste ens på kvällen. Vaknade bara en gång i natt och hade inte ont. Men jag är fortfarande täppt. Går åt MYCKET näsdukar. Och är inte allt för pigg. Trodde jag var ännu bättre i morse men sedan tog det ett tag innan jag fick i mig frukost och antibiotikan och då kände jag att det blir nog en del vila idag också. Så nu ligger jag här och väntar på att penicillinpiller (kollade stavningen i första meningen) nr 3 ska börja verka.

Gästerna har åkt till stranden i Simonstown med Eilika. Jag kan se dom med tubkikaren från matrummet! Dom ska äta lunch där också. Sedan vid 14.30-tiden startar deras långa resa hem till gråa, kalla Sverige. Men dom har fått en rejäl dos med vitamin D nu så dom borde klara sig tills våren och ljuset kommer till Sverige.

Vi väntar in nästa omgång med gäster som kommer om drygt 2 veckor. Då kommer mamma och pappa! Jippi. jippi, jipi! Eilika tyckte häromdagen att dom skulle nog behöva komma NU. Hon hade nämligen ett trasigt gosedjur och det är visst mormors jobb att laga gosedjur. Så mamma, ta med dig tapetserarnålen och björntråd. 


Detta skådade och hörde jag från min sjukbädd igår eftermiddags. Harald får massage av Danne och det gör ONT! Eilika tröstar pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar