fredag 20 april 2012

Taxi Mom

En av fördelarna med att driva en taxi verksamhet för sina barn är att man har många tillfällen till att prata! Nej, det är verkligen inte alltid jag lyckas få något ur tonåringen, och inte ur 6-åringen heller för den delen. Men det uppstår helt klart en del stunder.

I går var Eilika i sitt esse. När vi satt i bilen på väg från Julius skola till hans simträning så säger Eilika att hon saknar Aspö. Hon längtar efter alla sina kompisar. Hmmm....tänkte jag, hon har ju inte så stort umgänge ännu, mer än Sommarkyrkan. Men vi fick förklaringen. -"Jag saknar Hilding, Agne och Arne!". Dessa "gossar" är grannar till oss och dom är mellan typ 55 och 90 år! Men ja, dom är hennes kompisar. Hon går ofta och pratar med sina gubbar. Sötnos!

När vi sedan, efter en dryg timma i bilen körde in i garaget och skulle stiga ur bilen så säger hon, out of no where: -"Öronen har man för att kunna se bakåt, eller hur mamma?" Ok? Vad svarar man på det? Men det gick rätt snabbt så fattade jag vad hon menade. "Öronen" hon pratade om var backspeglarna på bilen! Och ja, dom har man ju för att se bakåt.

Nu har jag varit på pilates och böjt på kroppen som Harald brukar säga. Men i onsdags böjde jag visst rejält. Har en mastodont träningsvärk på framsidan av låren. Det gör så jävla ont, om ni ursäktar språket.

Har trädgården full med bästa ladnskapsarkitekten Steven Longmans gubbar. Det är dags för säsongs underhåll. Sex stycken grönklädda killar putsar, klipper, flyttar, ansar och gödslar i full fart. Det växer så det knakar i trädgården och det är så skönt att få allt piffat. LYX!

Strax efter lunch ska jag åka till flygplatsen för att hämta Harald som äntligen kommer hem igen. När han väl landar så har han varit på resande fot i över 24 timmar. Han flög från Warzawa via Istanbul igår. Stackarn hade dryg 8 timmar i Istanbul. Usch! Men han har ju tillgång till den nya fina loungen och så sin dator. Vi chattade en hel del via Skype och så kollade han in Dialektmysterier på SVT Play. Tack och lov för dagens teknik!

Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar