söndag 20 maj 2012

Bio

Idag har vi varit på bio, och det var inte igår kan jag säga! Vi är urusla på att komma iväg på bio. Jo, Julius går på bio lite då och då, men Harald och jag! Inte ofta!

Idag var Julius och Harald på Avenger och Eilika och jag på Spegel, spegel. Vi gick på den nya biografen i Blue Route Mall. Jätte fint shopping center verkligen. Jag bokade och betalade biljetterna via nätet, precis som i Sverige, så vi fick bra platser. Våra filmer började med bara 15 minuters mellanrum så det passade perfekt.

Vi var alla nöjda med filmvalet. Och priset! Harald och Julius betalade 50.-/var för sina biljetter (3D film) mot 135,-/biljett för samma film å Camera i Täby! Och Eilikas och min biljett kostade 33.-/styck mot 95.-/styck i Stockholm.

What a bargain! Jag tror vi får gå på bio fler gånger! Det kan det ju vara värt när man "tjänar" 295 spänn!

1 kommentar:

  1. visst känns det lyxigt - här tjänar vi också massor med pengar varje gång vi går på bio!

    SvaraRadera