torsdag 31 maj 2012

Rapport från andra sidan jorden

Ja, nu måste jag ju rapportera så att Harald (som är på resande fot i Europa) inte missar vad som händer på hemmafronten.

Först och främst så mår kissen bättre! Han är fortfarande lättskrämd men nu ligger han inne och sover som han brukar. I tisdags så bestämde jag mig för att låta honom stanna inne när han kom in på morgonen. Så jag låste hans lucka. Det var en mycket orolig katt som vankade runt men, men. Sen åkte jag och handlade. När jag kom hem så hittade jag honom inte först men.......jag noterade att den stackars katten hade BAJSAT! I badkaret! Vilken väluppfostrad katt men oj vad synd jag tyckte det var om honom. Då märkte jag att han var väldigt lös i magen. Men det var ju bara att spola ner i avloppet. Kissen hittade jag sedan sovandes i sin korg! Bestämde mig för att han faktiskt skulle fortsätta var inne så att jag har lite koll på honom. Tog in hans låda så att han skulle slippa använda badkaret. 

Så han har varit inne sedan i tisdags. Lugnare nu och inte alls lika orolig. Fortfarande lite taskig i maggen dock. Men i morse fick Julius ett spel för det STANK i hans badrum (där kattlådan står). Så jag släppte ut kissen igen. Han gick och gjorde vad han skulle i sin STORA toalett ute (grönsakslandet) och sedan kom han in igen. Skönt att han mår bättre och beter sin nästan som vanligt igen.
  

Härligt att ligga inne i solen!

I går tog Julius sitt teori prov för att få sitt Learners Licence för lätt motorcykel. Men det sket sig! Jag hämtade upp en fly förbannad och besviken kille i kommunhuset efter en dryg timma. Han hade missat med typ 2 poäng. Det var skitsvårt tydligen. Ja, herrn hade ju kunnat börjat plugga något tidigare kan ju mamman och pappan tycka. men detta kanske lär honom en liten läxa. Det går fler tåg!

Det tråkiga är dock att det är så attans komplicerat att komma med tåget! Jag åkte tillbaka senare på dagen för att boka upp honom för en ny tid. Jodå det skulle gå bra MEN vi måste börja om från början! Fylla i en 4 sidig blankett, ta syntest (kanske ser han dåligt nu 4 veckor senare), 2 nya passfoton och sedan lämna in allt och betala. SEN får han en ny tid! Så smidigt och datoriserat. NOT! Det blir morgondagens uppgift.

Och så har jag blivit trippelarbetande också. Jag jobbar lite med Solas Trading, som chaufför och nu även som nanny. Jodå, jag passar lilla Ashleigh när Eunice städar mitt hus. Fiffigt va?! När han väl somnat så ligger han hos mig på kontoret. Jaha, nu var det dags! Lite besvärad igen. Antingen är svältdöden nära, eller så är rapen på väg upp som han somnade i från eller så vill han bara vara lite nära.


Sötare arbetskollega får man ju leta efter!

Jo, en Panos Earth uppdatering också. Dom flesta av besättningen har flugit hem till Chile. Det är bara kapten och några befäl kvar. Det är fortfarande ingen som vill betala så nu ligger båten ute på auktion. Så vi har nu haft den liggandes här i drygt 10 veckor. Ja, vilken historia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar