onsdag 16 maj 2012

Härliga höst

Hösten i Kapstaden är verkligen fantastisk! Jag tror att vi har varmare sen-höst än Sverige har vår. Nattemperaturen går inte under +10C ännu och dagtid, en solig dag som idag, har vi ca +17C i skuggan. Ute på altanen under taket har vi härliga +23C. Det är där jag har hållit mig idag. Med benen i solen iklädd linne och shorts. Inne däremot är det betydligt kyligare nu. Vi har kalla, kalla golv och dagtid knappt +20C inne. På kvällen blir det rått men då tänder vi brasan.

Dagar som denna är det riktiga delfindagar. I morse fick jag se MASSOR med delfiner hoppa förbi. Magiskt! Och eftersom det finns mycket delfiner i False Bay just nu så har det kommit in ett gäng späckhuggare. Om ni klickar HÄR så kommer ni in på Simonstowns Boat Companys bilder på Facebook. Verkligen häftigt! Några såna, eller en räcker, skulle jag vilja se! Ingen tur idag, men delfiner blev det i alla fall. Fotat från vårt kontors fönster.



En annan som njuter av höstsolen är Herr Mosquito! Han solar magen! 



1 kommentar:

  1. Så härligt att kunna få se såå mycket delfiner på en och samma gång, otroligt. Späckhuggare, vilka fantastiska bilder. När du visar dessa bilder så känns det som om man bor på helt fel plats! Herr Mosquito försöker bli lite brun på magen, precis så gör våran kisse också.
    Yvonné

    SvaraRadera